2008. április 13., vasárnap

A Yahoo! és a Microsoft is szövetségeseket keres a felvásárlási huzavonában

Az America Online (AOL) tulajdonosával, a Time Warnerrel, és a Google-lel egyaránt kokettál a Yahoo!, hogy elkerülhesse a Microsoft ölelő karjait, de legalábbis egy magasabb árat kényszerítsen ki.
A Time Warner és a Yahoo! egy olyan megállapodáson dolgoznak, mely beolvasztaná az AOL-t a Yahooba, valamint ezen túlmenően egy készpénzinjekcióban is részesülne a Time Warner részéről a kombinált szervezet (amit részben a Microsoft által ajánlott ár feletti részvény-visszavásárlásra fordítanának). A Time Warner 20 százalékos részesedést szerezne a vállalatban. A Yahoo! további húzásaként a Google AdSense hirdetési rendszerét kezdi el tesztelni jövő héten, mely elemzők szerint sokkal hatékonyabb, mint a Yahoo! saját rendszere.
A Microsoft sem tétlenkedik ez idő alatt: a News Corporationnel, a világ legnagyobb médiakonglomerátumával folytatnak párbeszédet, hogy egy közös ajánlattal lépjenek elő a Yahoo! megszerzése érdekében. (A News Corp. számos internetes szolgáltatóban érdekelt; a világ legnagyobb közösségi portáljának, a MySpace-nek a tulajdonosa.)
Befektetői vélemények szerint a Yahoo! erőfeszítései ellenére továbbra is a Microsoft a legesélyesebb befutó.

Előzmények
A Microsoft február elsején tett 44,6 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatot a Yahoora, ami 62 százalékos árprémiumot jelentett az előző napi tőzsdei záráshoz képest. (A szoftveróriás ezzel szakított korábbi akvizíciós stratégiájával, mely tartózkodott a nagyméretű vállalatok bekebelezésétől.) A Yahoo! azonban visszautasította az ajánlatot. Az azóta eltelt idő alatt a vállalat alternatívákat keres befektetőinek - ezt megelégelve azonban Steve Ballmer néhány napja fenyegető hangvételű nyílt levelet küldött az igazgatótanácsnak, ellenséges felvásárlást helyezve kilátásba, amennyiben három héten belül nem kötnek megállapodást.


Kapcsolódó linkek:
A Microsoft három hetet hajlandó várni a Yahoo! ellenséges felvásárlásának megindítása előtt - ápr. 7.
Közeledik egymáshoz a Microsoft és a Yahoo! - márc. 14.



Eredeti dátum: 2008. április 11.

Nincsenek megjegyzések: